Przed członkami zarządów i rad nadzorczych banków, domów maklerskich, TFI i instytucji płatniczych coraz więcej wymogów np.odnośnie wiedzy, wykształcenia, doświadczenia czy reputacji. I takie rosnące wymogi powinny cieszyć klientów tych instytucji, przecież im wyższe kompetencje tym lepszy standard usług i większa dbałość o klienta.
Adekwatnie do tych wymogów wzrastają ryzyka sprawowania funkcji w zarządach i radach nadzorczych podmiotów nadzorowanych. A jednak coraz częściej dowiadujemy się z mediów (nie tylko w Polsce) o zarzutach stawianych członkom zarządów instytucji finansowych…
Jakie ryzyka wiążą się ze sprawowaniem tych funkcji i jak się przed nimi zabezpieczyć? Jak przygotować się do pełnienia funkcji w organach instytucji nadzorowanych ? O tym m.in. będziemy mówić podczas warsztatu już 12 września 2019r.
Dla przedstawicieli instytucji finansowych to istotne wydarzenie, zwłaszcza z punktu widzenia dbałości o stałe podnoszenie poziomu wiedzy członków organów wynikające wprost z przepisów obowiązujących (art. 103 ustawy o obrocie, który stanowi, m.in.: „(…) Dom maklerski zapewnia utrzymywanie i doskonalenie przez członków organów domu maklerskiego wiedzy i kompetencji niezbędnych do należytego wykonywania powierzonych obowiązków”) i projektowanych (projekt zmiany ustawy o funduszach inwestycyjnych: „Towarzystwo zapewnia utrzymywanie i doskonalenie przez członków organów towarzystwa wiedzy i kompetencji niezbędnych do należytego wykonywania powierzonych obowiązków.”).
Nasze warsztaty kierujemy także do jednostek odpowiedzialnych za weryfikację odpowiedniości członków organów, te jednostki ponoszą ryzyko związane z nieodpowiednim, nienależytym czy niestarannym przeprowadzeniem badania procesu odpowiedniości zarządu czy rady nadzorczej.
Zapraszamy.
Dla zainteresowanych zorganizujemy także szkolenie w języku angielskim.